tiistai 8. heinäkuuta 2014

EM kisat - Bonn 2014

Moikka kaikille!

Kisamatkamme alkoi torstai-aamuna 11.30 Helsingin lentokentältä, josta lensimme Amsterdamiin ja sieltä jatkolennolla Kölniin. Lennot sujuivat hyvin ja tällä kertaa kaikki tytöt matkustivat samaa matkaa! Saksassa meille oli vuokrattuna auto, jolla matkustimme kolmessa erässä hotellillemme Bonniin. Illalla kävimme vielä ostamassa ruokaa paikallisesta marketista ja sitten olikin jo nukkumaanmenoaika.

Perjantaina herättiin hyvissä ajoin aamupalalle, sillä päivään mahtui paljon puuhaa. Aamupalan jälkeen menimme uimaan hotellin uima-altaalle. Vesi oli aika kylmää, mutta sää oli onneksi todella lämmin. Uimisen jälkeen pidimme jengipalaverin päivän tulevasta ohjelmasta, jonka jälkeen vaihdettiin treenivaatteet päälle ja lähdettiin pitämään viimeiset treenit ennen kisoja. Treenit olivat kisapaikalla, jonne kävelymatkaa oli 5 minuuttia hotelliltamme. Lämppäsimme ulkona ja sisällä matolla teimme sykemarkkiksen ja joitakin pätkiä ohjelmasta. Treenien jälkeen söimme lounasta hotellin ravintolassa ja sen jälkeen lähdimme seikkailulle Kölnin keskustaan. Juna- ja bussimatkan jälkeen lähdimme suunnistamaan kohti kauppoja, pitkä kävelymatka onnisti ja löysimme vihdoin primarkin. Shoppailun jälkeen kello olikin jo niin paljon, ettei junia mennyt enään Bonniin. Kamalassa kaatosateessa yritimme löytää takseja. Kaikille löytyivät taksit ja Bonniin päästyämme menimme suoraan nukkumaan.

Lauantaina olivat kisojen avajaiset ja sennukisat. Olimme kokopäivän paikanpäällä kannustamassa suomalaisia joukkueita! Suomalaiset seniori joukkueet nappasivat 4 EM-mitallia! Joista kaksi meni tanssisarjaan, kultaa voittivat Dream team dancers ja pronssia Funky Dance Team! Funky teamin Wildflyers voitti hopeaa naisten cheer-sarjassa ja TCS Smash Fusion pronssia naisten ryhmästunt-sarjassa. Hyvä Suomi! Kisojen jälkeen mentiin syömään ja illalla vielä tehtiin parit mielikuvaharjoitukset ennen nukkumaanmenoa.

Sunnuntaina oli vihdoin kauan odottamamme kisapäivä! Herätys oli klo 7.00 jolloin aloitettiin kisameikkien teko ja viimeisteltiin kisakampaukset. Aamu toimi niin, että aina vuorollaan joku oli hiuksissa, joku meikissä ja aamupalalla sai käydä syömässä aina kun kerkesi. Hiusten ja meikkien ollessa valmiit lähdimme kisa-areenalle. Ulkona satoi kaatamalla, joten jouduimme pitämään muovipusseja päässä, etteivät meikit ja hiukset menisi pilalle. Kun saavuimme kisa-areenalle aloimme heti lämmittelemään, myöhemmin meillä oli vielä harjoitusaika lämppähallissa, jossa teimme sykemarkkeerauksen. Sykemarkkis meni hyvin ja sen jälkeen olikin jo aika siirtyä lavan taakse odottamaan meidän kisavuoroamme. Joukkueestamme vain kolme tyttöä oli kisannu viime EM:ssä, joten jännitystä oli ilmassa! Pian jo huudettiinkin Funky Dance Juniors kisalavalle... KISASUORITUKSEMME näet tästä
Kisasuorituksemme meni hyvin ja pääsimmekin katsomaan sen heti lavan takana olevalta TV-ruudulta. Kaikki olivat tyytyväisiä suoritukseen ja nautimme joka sekunnista lavalla. Hyvillä mielin jatkoimme kisa-areenan pihalle verryttelemään ja venyttelemään. Myöhemmin menimme vielä katsomaan kisoja ja kannustamaan muita joukkueita. Palkintojenjako alkoi klo 18.00 jälkeen. Suomen joukkueet pärjäsivät hyvin ja kolme joukkuetta ylsivät jopa EM-mitaleille asti. Helsinkiläinen GS Whitelighters voitti kultaa omassa sarjassaan jo toista vuotta peräkkäin. HAC F.A.M.E vei tyttöjen ryhmästunt sarjassa kultamitalit ja meidän sarjassamme Oululainen NL jr. Dance ylsi upeasti EM-hopealle. Itse olimme siis Euroopan 6. paras joukkue. Palkintojenjaon jälkeen kävimme hotelilla vaihtamassa vaatteet ja sitten lähdimme syömään italialaiseen ravintolaan.
FDJ onnittelee kaikkia mitalisteja! :)

Maanantai-aamuna olikin jo aika palata Suomeen. Päivä oli pitkä ja vaihtolentojen jälkeen saavuimme vihdoin Helsinkiin. Matka oli kokonaisuudessaan upea ja tapahtumarikas kokemus, johon mahtui niin naurua, kuin itkua. Kiitämme tukijoukkoja ja kannustajia, ensi kaudella nähdään taas ;)

FDJ kiittää ja kuittaa

Puspus kiitokset 10 000 kävijämäärän rikkoutumisesta!